Get Adobe Flash player

Avui, dia 8 de Març, es celebra el dia internacional de la dona, volem fer un homenatge a totes les dones, i qui millor que na Maria Ferret, que en el nostre entorn ha lluitat pels drets de la dona.

Podríem recordar algunes de les paraules que a l’entrega de premis de la fundació va fer el cap del seu agrupament, en Toni Noguera, valorant de forma positiva la seva vocació reivindicativa dels drets de la dona, però el millor llegat les seves paraules el dia que es va constituïr aquesta fundació:

“… a mi ser dona m’ha costat moltes lluites. Des de l’il·lusió de la meva primera feina. Encara recordo la cara del meu pare com volen dir -Qui et creus que ets?,  quan vaig dir-li que volia entrar a un despatx…

Jo vaig arribar aquí com a mare de quatre fills i el meu espai eren les quatre parets de casa meva i ara tenc sentiments de persona universal. Es parla molt d’universalitat, però ningú diu que la universalitat passa per l’identitat”

Ella quan xerrava d’igualtat, sempre xerrava de la igualtat d’oportunitats, de drets.

“…..Sincerament crec que encara que diferents, si hem d’avançar en el progrés ha de ser junts. No m’agrada un món d’homes, però tampoc m’agrada un món de dones soles, i si us dic això és perque és important per a mi trobar-me a mi mateixa, perquè soc diferent d’un home ….”