Get Adobe Flash player

La Fundació Maria Ferret (Escoltisme i Guiatge de Mallorca) es va constituir com a Fundació privada el 20 de setembre de 1993.

L’objecte social essencial de la Fundació és la promoció d’activitats culturals, dins la línia del Moviment Escolta i Guiatge de Mallorca.

Els objectius del Moviment Escolta i Guiatge de Mallorca són l’educació d’infants i joves com a persones lliures i responsables, amb la intenció de què participin en les activitats que programa, principalment en contacte amb la natura, descobreixin per si mateixos la seva capacitat d’evolució personal, social i de fe, mitjançant l’acceptació d’un compromís constant i l’educació en valors segons el mètode i l’esperit del Moviment Scout Internacional fundat per Robert Baden-Powell.

Els beneficiaris són, principalment, els membres del Moviment Escolta i Guiatge de Mallorca, així com altres entitats escoltes de l’illa de Mallorca, també l’ Aplec Scout  i entitats que han col·laborat en la tasca de promoure i difondre els valors de l’Escoltisme i el Guiatge a la nostra terra i la societat mallorquina en general.

Les principals accions de la Fundació Maria Ferret s’articulen entorn a una convocatòria de beques d’estudi o d’investigació anuals i un concurs de fotografia “Premis Eladi Homs i Maria Ferret”. També duu a terme altres projectes educatius com: – Projecte Alexandria (Biblioteca i arxius). – Projecte Jocs del Món. Gatamoix. Campaments i projecte d’investigació. – Observatori de les Organitzacions d’Iniciativa Social. – Projectes d’Intercanvi i Iniciatives Europeus, etc.

A més la Fundació Maria Ferret gestiona diferents instal·lacions on els infants i joves poden gaudir de la natura: la finca de Sa Torrentera (a Sencelles), Poble Nou (a Alcúdia),  i S’Alova (a Sóller).